Zaterdag 11 oktober gaan voor het laatst unieke stukken van de Domtoren in de verkoop. Het is een jaar geleden dat de restauratie van de Domtoren werd afgerond. Ter gelegenheid daarvan werd de mogelijkheid geboden om een stukje van het historische monument aan te schaffen. Komende zaterdag is de allerlaatste kans om hiervan gebruik te maken.
Komende zaterdag tussen 09:00 en 17:00 uur worden de laatste ornamenten, in verschillende soorten en maten, verkocht in tuincentrum Steck in Overvecht. Naast 20 ornamenten zijn er ook ruim 250 dakleien beschikbaar. De prijzen voor de stukken variëren van €15 voor een daklei tot €3.000 voor een grote kruisbloem.
Van Dom tot Steengoed – Utrecht geeft erfgoed een nieuw leven
Tijdens de restauratie van de Domtoren is veel restmateriaal vrijgekomen dat een tweede leven heeft gekregen met het project ‘Van Dom tot steengoed’. Het project is een samenwerking tussen Utrecht Marketing en Stichting Utrechts eigenDom. De Stichting Utrechts eigenDom draagt zorg voor de financiering en onderhoud van de aanlichting van de Domtoren.
Samen voor de Dom
Van ‘Dom tot steengoed’ is meer dan recycling. Restmateriaal van de Domtoren is op innovatieve manieren opnieuw gebruikt. Zo zijn er circulaire bouwstenen voor nieuwe woonwijken zoals Merwede en Cartesius ontstaan, kunstwerken in de openbare ruimte en producten die in de Winkel van Utrecht worden verkocht.
Kijk voor meer informatie op www.domtoren.nl/vandomtotsteengoed.
Over Utrecht Marketing
Utrecht Marketing positioneert Utrecht samen met partners in stad en regio als slimme, creatieve, gezonde en talentvolle stad. Utrecht Marketing richt zich op bezoekersmarketing, de promotie van het cultuuraanbod, het aantrekken van (internationaal) talent en het ondersteunen van nieuwe bedrijven. Daarbij is Utrecht Marketing verantwoordelijk voor de Winkel van Utrecht / VVV en de rondleidingen in de Domtoren en rond het Domplein, in samenwerking met de Domkerk en DOMunder. Ook bevordert de organisatie Utrechtse trots onder bewoners en speelt ze een meer strategische rol op thema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid.